3 Ağustos 2010 Salı

I'm sleeping


Çocukların 6 yaşına kadar bir kaç dil öğrenme kapasiteleri varmış. Özellikle birkaç tane yabancı dil konuşulan bir evde büyüyen bir çocuğun o dilleri öğrenmesi kaçınılamaz. Bizde maalesef öyle bir durum söz konusu değil ancak Gülsima'ya bazı İngilizce cümleleri yavaş yavaş öğretmeye çalışıyoruz.

What's your name?, How old are you? gibi soruları cevaplayabiliyor. Ancak geçen gün annemlerde söylediği cümle hepimizi çok şaşırttı. Ben işte olduğum için maalesef şahit olamadım.

Hatice yengem gelmiş annemlere. O da kendi kendine birşeyler mırıldanıyormuş. "Ne yapıyorsun kızım?" demiş annem. O da "Arapça konuşuyorum" demiş gülerek. "Haydi bir de İngilizce konuş" dediklerinde elini yüzüne kapatmış ve "I'm sleeping" demiş:) Hepsi çok şaşırmış. Bana anlattıklarında ben de çok şaşırdım doğrusu. Bu da teyzesinden öğrendiği bir cümle, ona da ayrıca teşekkür ediyoruz.

Edanur'dan öğrendiği İngilizce cümle de çok hoşuna gitti: "I'm caggidi caggidi sakız" :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails