10 Ekim 2011 Pazartesi

Kırmızı-Mavi Çubuklarla Çalışma

Kırmızı-Mavi Çubuklar montessori matematik materyallerindendir. Çocuğun rakamları öğrenmesinde, toplama-çıkarma yapmasında, eşyaların boylarını ölçmesinde kullanılır. Rakamları boyut olarak öğrenmesine bir adım sayılır. Montessoriyle ilgili matematik seminerine katıldıktan sonra almaya karar vermiştim bu materyali. Bu seminerde Hilal Hanım bu materyalin çocuğa nasıl sunulması gerektiğini anlatmıştı. Buradaki notlarda da arkadaşlar anlatmışlar.
Öncelikle çocuğa kırmızı-mavi çubuklarla çalışmak isteyip istemediğini soruyoruz. İsterse eğer çubukları iki yanından tutarak karışık bir şekilde halının üzerine sessizce taşıyoruz. Sonra kırmızı uçları başa gelecek şekilde uzundan kısaya doğru sıralıyoruz.

Öncelikle ilk 3 çubuk tanıtılır. Sonra 4-5-6, daha sonra 7,8 ve 9,10 numaralı çubuklar. 3 yaştan itibaren bu çubuklarla çalışılmaya başlanılabilinir.
Öğretme aşaması ise 3 aşamalı:
1.       Çubukların isimlerini öğretme
Önce birlik çubuk ele alınır. Üzerine iki parmakla dokunularak “Bir” diye sayılır ve “birlik çubuk” denilir. Çocuğa “Birlik çubuğu tutmak ister misin?” diye sorularak eline verilir. Sonra ikilik çubuk ve üçlük çubuklar tanıtılır.
2.       Çubukları çocuğun tanımasını sağlama
İlk üç çubuk karışık konularak “bu kaçlık çubuk?” diye çocuğa sorulur.
3.       Çocuktan geri bildirim alma
Bu sefer çocuğa çubuklardan birini göstererek “Bu kaçlık çubuk?” diye sorulur.
Devam etek isteyip istemediği sorulur. İstemiyorsa materyal kaldırılır.
En sonunda Hilal Hanım’ın öğrettiği bir etkinliği yaptık. Labirent gibi çubukları diziyoruz. Ortaya normalde zil koyuluyor ama biz Gülsima’nın öten kuzusuyla ayıcığını koyduk. Sonra adım adım yürüyoruz ortaya ulaşmak için. Bu da eğlenceli bir aktivite.



1 yorum:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails