27 Temmuz 2010 Salı

Kaptan Kaba Kaşıkla Taşıma



Montessori Eğitimi'nde gördüğümüz Kaptan Kaba Kaşıkla Aktarma çalışmasını denemek istedik Gülsimayla. Kaşık kullanmasını, el ve göz koordinasyonunu daha iyi sağlamasını ve bağımsız olarak işyapmasını öğretici bir çalışmaydı. Öncelikle yukarıdaki gibi bir düzenek hazırladık. Kasenin bir tanesine nohutları koyduk. Diğerini de boş bıraktık. Ve bir de kaşık tabiiki. Minik yavrum önce masanın üzerinden tepsiyi alıp oturma odasına kadar taşıdı, işte böyle,



Ben yere sofrabezini hazırlamıştım ama bizimki önce koltukta denemeye başladı. Hoşuna gitti sanırım. Ben ona nasıl yapacağını önceden anlatmıştım. Ben göstermeden koyuldu çalışmaya..








Sonra yere oturduk. Birazcık da yerde denedik.




Yavaş yavaş sıkılmaya başladı elle kaseye taşıma çalışmasını denedi:) ve Şeker Atma Oyunu'ndaki gibi nohutları kolay yoldan boşalttı diğer kaseye:) Sıkılması şimdilik normal. Biraz daha üzerinde durabiliriz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails