28 Haziran 2010 Pazartesi

Yağmurlu Havada Söylenilecek Tekerlemeler


Yaz mevsimine girmemize rağmen havalar tam anlamıyla ısınamadı. Geçen haftayı tamamen yağmurlu geçirdik diyebilirim. Özellikle hafta sonu gök gürültüsü ve şimşeğin ardından yağan şiddetli yağmur gerçekten çok korkuttu bizi. O gün kayıvalidemlerdeydik. Selma ablayla Züleyha Teyze de vardı. Gülsima Rana ve Tuğçeyle güzel vakit geçirdi.Yağmur hızlanınca pencereleri kapattık. Çocukların da korkmasını istemiyordum şimşek sesinden. Çocuklar nerede diye aranırken bir de baktım ki diğer odada Selma abla önüne almış onları tekerleme ve şarkılar öğretiyorJ Gülsima ve Rana öyle güzel söylüyorlardı ki dışarıda ne olup bittiğinin fakında bile değilelrdi. Gülsima birkaç tekrarlamadan sonra hemen öğrendi hareketleriyle birlikte. Benim bile hoşuma gitti:)


Tekerlememizin bir tanesi şu şekilde:

Bir gün anne örümcek duvara tırmanmış (çocuklar parmaklarıyla ellerinden kollarına doğru çıkıyorlar)
Yağmur yağmış onu ıslatmış, (elleriyle aşağı doğru yağmur yağma hareketi yapıyorlar)
Rüzgar esmiş onu fırlatmış, (elleriyle fırlatma hareketi yapıyorlar)
Güneş açınca her yer kurumuş.

Diğeri de uzuvlarımızı tanıtıcı bir şarkı:

Ben sağ elimi ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim,
Ben sol elimi ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim,
Ben sağ ayağımı ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim,
Ben sol ayağımı ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim,
Ben başımı ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim,
Ben göbeğimi ileri veririm şöyle böyle çevirir yerimde dönerim.


Diğer şarkı da temizlikle ilgili:
Ellerim tombik tombik, kirlenince ne komik,
Kirli eller sevilmez, güzelliği görülmez.
Saçlarım bakım ister, hele dişler hele dişler,
Uzamasın tırnaklar, kirlenmesin kulaklar.
Bize pis derler pis derler, bize pis derler pis derler.

Gülsima bunu da çok sevdi, o gün sürekli “bize pis derler pis derler” diye diye dans etti yavrucum:)





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails