28 Temmuz 2011 Perşembe

Hikayemiz Kitaba Dönüştü

Selma halamızın talebi üzerine bir hikaye yazmaya karar vermiştim. Hikayeyi ben yazacaktım, resimlemesini de halamız yapacaktı. Konuya karar vermeden önce Gülsima’ya “Kızım hikayemiz ne ile ilgili olsun?” diye sorduğumda tavukla ilgili olmasını, tavuğun isminin Pembegül olmasını, hikayedeki küçük kızın isminin de kendi ismi olan Gülsima olmasını istedi. Ve “Tavuk hikayesi olsun” diye noktayı koyunca hikayenin konusu kafamda oturmaya başladı. Yumurtadan çıkan civcivleri anlatacaktım. Hikayenin kahramanları Gülsima ve annesi:)

Hikayede 3 ve 4 yaş çocukların genel özellikleri olan sabırsızlık, heyecan, soru sorma, anneye bağlılık gibi özelliklerin yanında kendi işini anneden yardım almadan yapabilme, anneyi taklit etme, kinestetik hareketlerin gelişimi gibi özellikler de mevcut.

Ve sonunda hikayemiz tamamlanıp kitap halini aldı. Resimlerle birlikte hikaye kitabını görünce Gülsima çok mutlu oldu. Kaç defa okuttu bize aynı yerleri. Resimleri o kadar dikkatli inceledi ki.. “Anne benim saçım neden sarı olmuş?”, “Bu raftaki bardak nerede?”, “Ama bizim evimiz bahçeli değil ki, burada bahçe var..” gibi sorular sorup yorumlar yapmaya başladı.

İşte kitabımızdan resimler..
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails